Hvad er e-mailmarkedsføring?

E-mailmarkedsføring er et udtryk, du måske har hørt om, men præcis hvad er e-mailmarkedsføring egentlig?

Helt basalt, er e-mailmarkedsføring brug af e-mails til at promovere din virksomhed.

Det bruges til at opbygge og vedligeholde relationer til potentielle kunder, nuværende kunder, og holde dem opdateret om det du tilbyder.

E-mailmarkedsføring er en direkte form for markedsføring, der minder om markedsføring via helt almindelige breve, men e-mailmarkedsføring billigere, mere målbar og skånsomt for miljøet, efter som det foregår elektronisk.

Nogle tror, at e-mailmarkedsføring er forældet, men det kan ikke være mere forkert.

E-mailmarkedsføring har været anvendt i rigtig mange år, og forsvinder ikke. Den første salgsfremmende e-mailkampagne blev sendt i 1978 til i alt 400 mennesker. og e-mail har vokset konsekvent siden.

E-mailmarkedsføring har selvfølgelig vokset konsekvent, og udviklet sig betragtelig siden dengang, og er stadigvæk et ualmindelig nyttigt marketingværktøj.

Hvad bruges e-mailmarkedsføring til?

E-mailmarkedsføring kan bruges til at opbygge tillid til kunder over tid, for at gøre dem til tilbagevendende kunder. Det er også en effektiv måde, at informere dine kunder om salg, kampagner, nyheder, arrangementer, osv.

Altså, målrettet permission marketing – markedsføring som modtageren selv har givet tilladelse til – direkte i modtagernes indbakke.
Men hvad kan de der e-mails, sammenlignet med andre markedsføringsmetoder?
Se med her:
Pil ned
En simpel e-mail har en ROI på faktor 44
0
%
SEO har en ROI på faktor 22

0
%
Husstandsomdelt tryksag har en ROI på faktor 7
0
%
Investeringsafkastet på e-mailmarkedsføring normalt meget højt, fordi du ikke behøver at betale annoncepenge for e-mails for at sende dem til de rigtige modtagere, som du gør med de fleste andre former for reklame.

De er allerede målrettet mod den ideelle forbruger, fordi du kun sender e-mails til folk, der har givet dig tilladelse ved at give dig deres e-mail-adresse. Dine e-mails er allerede målrettet mod den ideelle forbruger, fordi du kun sender e-mails til folk, der har givet dig tilladelse ved at give dig deres e-mail-adresse.

Dét gør e-mailmarkedsføring til en af de billigste måder du kan markedsføre dig på.

Investeringsafkastet på e-mailmarkedsføring normalt meget højt, fordi du ikke behøver at betale annoncepenge for e-mails for at sende dem til de rigtige modtagere, som du gør med de fleste andre former for markedsføring. Dog koster det lidt at have et abonnement hos en af de softwares som bruges til at sende e-mailmarkedsføring. Som fx. Mailchimp.

99% af forbrugere tjekker deres e-mail hver dag og 50% af dem, åbner deres e-mail mere end 10 gange pr. dag.

(statistiske tal i den her e-mail er fra Hubspots undersøgelser)
Derfor giver e-mailmarkedsføring dig, en unik mulighed for, at nå ud til en lang række potentielle og eksisterende kunder, selvom de ikke er på sociale medier.

Hvis du ikke allerede bruger e-mailmarketing, er det absolut noget, du bør overveje for at nå et bredere publikum og styrke dit brand.

Både for dine nuværende, men også for potentielle nye kunder.

En anden fordel er ...

En anden fordel ved e-mailmarkedsføring er, at det er utroligt nemt at spore din ROI (dit investeringsafkast) og hvordan din e-mail performer.

Altså hvem der åbner, hvem der klikker, hvem der køber (hvis du har din webshop tilknyttet) og meget mere.
Pil ned

Kom rigtig godt i gang med e-mailmarkedsføring

Ønsker du at komme rigtig godt i gang med e-mailmarkedsføring, og aner ikke hvor du skal starte, så kan jeg pege dig i rigtig retning.

På mit Begynderkursus i Mailchimp (Mailchimp det er den software du bruger til at sende dine nyhedsbreve), tager jeg dig igennem, trin for trin, fra du opretter din Mailchimp-konto, til du kan sende dit aller første nyhedsbrev.
Hjælp mig godt i gang

magnifiercrossmenu