TrineToemmeraas.dk logo
Segment

Hvad er et segment?

Læs med her, hvor jeg forklarer hvad et segment er, og hvordan
segmenter bl.a. kan gavne din åbningsrate (betragtelig).

De kan bl.a. give dig:
Højere åbningsrate
Målrettede kampagner
Større udbytte af dine kampagner
Segmenter dine e-mailkampagner

At segmentere er at dele noget op i forskellige dele

I e-mailmarkedsføring bruger vi segmenter til, at bruges oprette målgrupper baseret de oplysninger vi har om læserne.

Når du opretter et segment, indstiller du betingelser for at filtrere modtagerne baseret på de oplysninger, der er tilgængelige.

Men hvorfor ikke bare sende e-mails til alle, og ikke kun nogle?

Du kan markedsføre dig smartere, når du ved hvem du taler til, og når du taler til folk med ‘fælles træk’.

23%

Segmenterede kampagner har 23% højere åbningsrater

49%

... og 49% højere klikrate end usegmenterede kampagner

81%

Hvordan lyder det med en åbningsrate på 81%?
Modtagere er 75% (!) mere tilbøjelige til at klikke på nyhedsbreve fra segmenterede kampagner end ikke-segmenterede kampagner.

Det gør, at segmenterede kampagner i gennemsnit har 23% højere åbningsrater og 49% højere klikrate end usegmenterede kampagner.

En segmenteret kampagne kan også give en åbningsrate på 81,8% og en klikrate på 27,3%, som den her kampagne.
Se med her:
Segment der resulterede i en åbningsrate på 81,8%

Hvordan kan du så segmentere dine læsere?

Uh, der er rigtig mange muligheder.

Du kan fx. segmentere dine læsere på baggrund af:
Kontakter, der åbnede en af dine sidste fem e-mailkampagner
Kontakter, der ikke klikkede i din sidste e-mailkampagne
Kontakter, der har købt et specifikt produkt fra din webshop
Kontakter, der bor et bestemt sted
Kontakter, der har brugt mere end xxx-antal kr. i din webshop
Interesser
Dato
Og meget mere
Det sjove er, at rigtig mange undlader at gøre det.

En af årsagerne til det er, at folk tror det er død besværligt.

Det er det ikke.

Det er ultralet at segmentere i Mailchimp

Og du behøver ikke være hverken tekniknørd (det er min opgave) eller have masser af tid.

Lær (bl.a.) at segmentere på få minutter

Vil du lære at segmentere, bruge grupper og tags, automatisere dit audience, tage backup, undgå at blive hacket, og meget mere, så er Mailchimp Plus eller Workshop i Mailchimp lige noget for dig.

Mailchimp Plus er en (videregående) trin for trin guide til dig, der gerne vil have det maksimale ud af din e-mailmarkedsføring, uden at bruge uanede mængder af tid og penge.

Og Workshop i Mailchimp er en dag hvor vi kombinerer undervisning og arbejde i Mailchimp, hvor du kan stille alle de spørgsmål du orker.

Tjek dem ud her:
Trine Tømmerås - Din teknikekspert

Trine her

Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik.
Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.
magnifiercrossmenuarrow-right