Der er mange ting der skal være i orden når du sender nyhedsbreve ud, men den her ting, kan være altafgørende for, om dine nyhedsbreve bliver leveret hos modtageren eller ej.
Står der ikke 'Authenticated' ved det domæne du sender fra, er der en meget stor chance for, at dine nyhedsbreve lander i spam, eller slet ikke bliver leveret hos modtageren.
Det gode er, at du lynhurtigt kan gøre noget ved det.
(Har du en os mig, sætter jeg det op for dig ub.)
Men.
Start med at tjekke inde på din Mailchimp-konto.
Når du er logget ind, klikker du på website ude i venstre side, domains i dropdown-menuen og så finder du svaret under 'Custom Email Domains', hvor der skal stå en grøn boks med teksten 'Authenticated' ved siden af dit domæne.
Gør der det, er du good to go.
Gør der ikke, så skal du have sat det op.
Jeg viser dig hvordan her.
Du skal dog være opmærksom på, at det kan være forskellig setup hos de forskellige hosts (der hvor dit domæne 'bor'), så det kan tænkes, at du skal tjekke om din host har en guide til formålet.
Først skal dit domæne verificeres
Du kan faktisk ikke sende e-mails fra Mailchimp uden at verificere dit domæne først, men er du ikke kommet i gang, og har du endnu ikke verificeret dit domæne, så se med her.
Har du verificeret dit domæne, så springer du videre til afsnittet 'Så skal dit domæne autentificeres'
Start med at logge ind på din Mailchimp-konto.
Klik på 'Website' ude i venstre side.
Klik på 'Domains'.
Under 'Email Domains', og klik på 'Add & Verify Domain'
Indtast den e-mailadresse du gerne vil sende fra og klik på 'Send Verification Email'.
Undgå at sende fra Gmail, Hotmail, Outlook, etc. Det gør ikke noget godt for leveringsraten af dine e-mails, din troværdighed, og det ser uprofessionelt ud.
Tjek nu din indbakke, hvor du får en mail fra Mailchimp, hvor du enten kan klikke på 'Verify Domain Access' eller kopiere en kode og sætte den ind i Mailchimp.
Så er dit domæne verificeret, og du kan gå videre til at få det autentificeret.
Sådan autentificerer du dit domæne
Du står på samme side som du verificerer dit domæne og klikker på 'Start Authentification'.
Under 'Custom Email Domains', klikker du på drop down-menuen.
Kan du ikke finde din host på listen, vælger du 'other', som du finder nederst.
Derefter klikker du på next.
Åbn en ny fane eller et nyt vindue, og naviger til din hosts kontrolpanel, for at få adgang til indstillingerne på dit domæne.
Find den side eller det område, der har dit domæne eller domæne records. Ting, du skal søge efter, er administrer domæner, DNS, brugerdefinerede registreringer eller zonefiler / zone editor.
Dine domæner er normalt i en listeform. Hvis du ikke kan finde den rigtige side, kan du prøve at søge efter din domæneudbyders hjælpecenter for DNS eller CNAME .
Se efter et sted du kan oprette eller tilføje en ny post
For postens type skal du vælge CNAME
Kopiér navneoplysningerne fra CNAME 1 nedenfor, og indsæt dem i din posts navn eller værtsfelt. Dette felt kan også kaldes hostname eller host record.
Kopiér værdioplysningerne fra CNAME 1 nedenfor, og indsæt dem i din posts værdifelt. Dette felt kan også kaldes data eller points to.
Hvis du har en mulighed for TTL, skal du enten lade den blive ved standardindstillingen eller vælge den laveste værdi.
Tilføj eller gem din post.
Gentag nu de her trin, men denne gang kopierer/indsætter du oplysningerne for CNAME 2.
Det kan tage Mailchimp noget tid at validere, at posterne blev oprettet korrekt, så lukke det her vindue. Mailchimp sender dig en e-mail for at fortælle dig, om alt er i orden, eller om de ikke kunne validere domænet.
Lader du vinduet stå, kan du tjekke statusen ved at klikke på 'Check Status'.
Du kan se at domænet er autentificeret ved at du kan se en grøn boks ved dit domæne, hvor der står 'Authenticated'.
Trine her
Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik. Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.