Når du opretter en automation i Mailchimp, kan du tjene penge på, et arbejde du har udført en gang.
Automation, autoresponder, customer journey.
Kært barn, har mange navne.
Når du opretter en automation, er det en serie med e-mails der bliver sendt til de rigtige folk, på de rigtige tidspunkter, og det sker, selvom du har udført arbejdet en gang.
Og sætter du op integrationen mellem Google Analytics og Mailchimp, kan du målrette mod folk baseret på deres adfærd, præferencer og tidligere salg.
Derefter kan du tilpasse hver kundes oplevelse og øge relevansen af dine automatiserede kampagner.
Fordele ved automatisering af din e-mailmarkedsføring
Personalisering
Som jeg lige har nævnt, kan du tilpasse hver kundes oplevelse og øge relevansen. Det kaldes personalisering af din e-mailmarkedsføring.
Ved at automatisere personaliserede e-mails, vil du kunne bygge en endnu bedre relation mellem dine kunder og din virksomhed.
Du frigiver tid
Ved at automatisere dele af din e-mailmarkedsføring, vil du frigive noget tid, så du/dine medarbejdere får frigivet tid, som kan bruges til at fokusere på andre vigtige opgaver.
Bundlinjen: Med automatisering gøres mere - og den ekstra produktivitet er af højere værdi.
Du kan nemmere fastholde dine kunder
Det er meget nemmere og mere omkostningseffektivt at sælge til en eksisterende kunde end at konvertere en ny. Med en autoresponder, kan du holde kontakten til dine kunder bedre end nogensinde. Planlæg dine e-mails, så der ikke går for længe uden at dine kunder hører fra dig.
Øg dit salg med en velkomstserie
Når en person tilmelder sig dit nyhedsbrev, er det en god idé at der bliver sendt en serie med e-mails, der hjælpe med at omdanne nye kundeemner til kunder, uden en ekstra indsats. Automation, autoresponder, customer journey.
Kært barn, har mange navne.
Når du opretter en automation, er det en serie med e-mails der bliver sendt til de rigtige folk, på de rigtige tidspunkter, og det sker, selvom du har udført arbejdet en gang.
Og sætter du op integrationen mellem Google Analytics og Mailchimp, kan du målrette mod folk baseret på deres adfærd, præferencer og tidligere salg.
Derefter kan du tilpasse hver kundes oplevelse og øge relevansen af dine automatiserede kampagner.
74% af folk der tilmelder sig et nyhedsbrev, forventer at modtage en velkomstmail
Velkomstmails får 4 gange flere åbninger og 5 gange flere klik end standard nyhedsbreve
De genererer så meget som 320% mere indkomst pr. e-mail end andre nyhedsbreve
Konverter flere kunder med en 'forladt kurv'-automation
Ca. 70% af handlende på nettet, forlader deres virtuelle indkøbsvogne af mange årsager, herunder høje forsendelsesomkostninger, at skulle registrere sig for at få en konto eller bekymre sig om webstedets sikkerhed.
Det tager kun 1 klik at tilføje en vare til din kurv, men det tager flere trin at følge op. Cirka 70% af de handlende forlader deres indkøbsvogne af mange årsager, herunder høje forsendelsesomkostninger, at skulle registrere sig for en konto eller bekymre sig om webstedets sikkerhed.
Få dine kunder til at føle sig specielle ved at sende dem en hilsen og måske endda en rabatkode, en lille gave, hvis de kigger forbi butikken eller bestiller på nettet, eller noget helt tredje.
Automations | autorespondere | customer journeys kan rigtig meget
Som du nok har regnet ud, kan autorespondere rigtig meget (mere end det jeg lige har nævnt) og kan spare dig for rigtig meget tid.
Du skal selvfølgelig sætte det op og skrive de her mails, men når du så har gjort det, kan de her automations gøre jobbet for dig hver dag, ved automatisk at sende de helt rigtige mails ud til de rigtige kunder.
Det er ikke svært at automatisere e-mails
Jeg kan tage dig igennem trin for trin, hvor jeg viser dig hvad du skal gøre, hvordan og hvorfor.
Lær (bl.a.) at automatisere din e-mailmarkedsføring
Vil du lære at automatisere din e-mailmarkedsføring, segmentere, bruge grupper og tags, automatisere dit audience, tage backup, undgå at blive hacket, og meget mere, så er Mailchimp Plus lige noget for dig.
Mailchimp Plus er en (videregående) trin for trin guide til dig, der gerne vil have det maksimale ud af din e-mailmarkedsføring, uden at bruge uanede mængder af tid og penge.
Denne hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Vi går ud fra, at du er okay med dette, men du kan fravælge det, hvis du ønsker det. Læs mere
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af hjemmesider for at gøre brugerens oplevelse mere effektiv. Lovgivningen fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for driften af denne hjemmeside. For alle andre typer af cookies har vi brug for din tilladelse. Denne hjemmeside bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies placeres af tredjepartstjenester, der vises på vores sider.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner som side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.
Marketing cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websteder. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifulde for udgivere og tredjepartsannoncører.
Analytics cookies hjælper hjemmesideejere med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere information anonymt.
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde, hjemmesiden opfører sig eller ser ud på, som f.eks. dit foretrukne sprog eller den region, du befinder dig i.