Men det behøver det ikke være.
Med e-mailmarkedsføring, har du mulighed for at personalisere det indhold du sender ud til dine modtagere.
De lærer dig at kende, men du lærer også dem at kende.
Du har mulighed for, at spørge dem om hvad de interesserer mest for (hvis du har flere forskellige produkter i din forretning), spørge dem hvad deres største udfordringer er.
Ud fra deres adfærd, kan du segmentere og time dine kampagner, sådan du sender de helt rigtige e-mails, til de rigtige mennesker, på det rigtige tidspunkt.
Forudsat, at du også sender e-mails der giver dine læsere noget af værdi, vil du (højst sandsynlig), være på dine læseres top of mind, når de skal ud og købe produkter som du har i dit sortiment.
Og.
Glem ikke, at du kan automatisere meget af din e-mailmarkedsføring. 😄
Men hvordan griber du så det an?
Det kræver selvfølgelig at du sætter dig ned og laver en plan for, hvordan du kan gøre det i din forretning.
Men hvad med det tekniske?
Får du myrekryb eller sved på panden, bare jeg nævner segmentering?
Eller automatisering?
Don’t.
Der er hjælp at hente.