Trine Tømmerås logo

Sådan fjerner du inaktive læsere på dit audience i Mailchimp

Det er meget vigtigt, at du gør det med jævne mellemrum

Det gør, at du får retvisende åbningsrater, klikrater, du kan mulig vis spare penge på dit Mailchimp-abonnement og du får højere 'karakterer' ude på serverne der modtager dine nyhedsbreve.

I den her video (den varer i 6 min), kan du se hvordan:
I samme ombæring, viser jeg dig også hvordan du arkiverer kontakter der er unsubscribed og non-subscribed, og hvordan du permanent sletter cleaned kontakter.

Og hvorfor skal du gøre det?

Jo, du ser...

Subscribed kontakter, er dem du kan sende nyhedsbreve til, mens du ikke kan sende noget til non-subscribers og unsubscribers, men de tæller stadigvæk med, i det samlede antal kontakter, når du bliver faktureret for dit Mailchimp-abonnement.

Det gør cleaned kontakter dog ikke, men du kan jo ikke bruge dem til noget, så du kan lige så godt fjerne dem.

Det gør du, vha. noget så simpelt som et segment

Eksempel på et segment
Og når du har oprettet segmentet, kan du nemt gemme det, og bruge det hver gang du skal fjerne non-subscribers, unsubscribers og cleaned kontakter.

Segmentet til listevasken - altså det der gør, at du finder de inaktive kontakter - kan du, med små rettelser, også bruge igen.

Se videoen, hvor jeg viser dig hvordan.

Vil du blive endnu klogere på hvordan du bruger Mailchimp, så kan du tilmelde dig nyhedsbrevet herunder, hvor du også får 6 konkrete værktøjer, der gør dine e-mails federe.
Pil ned
crossmenu