Mailchimp

Sådan fjerner du inaktive læsere på dit audience i Mailchimp

Det er meget vigtigt, at du gør det med jævne mellemrum.

Det gør, at du får retvisende åbningsrater, klikrater, du kan mulig vis spare penge på dit Mailchimp-abonnement og du får højere 'karakterer' ude på serverne der modtager dine nyhedsbreve.

I den her video (den varer i små 6 min), kan du se hvordan:
I samme ombæring, viser jeg dig også hvordan du arkiverer kontakter der er unsubscribed og non-subscribed, og hvordan du permanent sletter cleaned kontakter.

Og hvorfor skal du gøre det?

Jo, du ser...

Subscribed kontakter, er dem du kan sende nyhedsbreve til, mens du ikke kan sende noget til non-subscribers og unsubscribers, men de tæller stadigvæk med, i det samlede antal kontakter, når du bliver faktureret for dit Mailchimp-abonnement.

Det gør cleaned kontakter dog ikke, men du kan jo ikke bruge dem til noget, så du kan lige så godt fjerne dem.

Det gør du, vha. noget så simpelt som et segment

Og når du har oprettet segmentet, kan du nemt gemme det, og bruge det hver gang du skal fjerne non-subscribers, unsubscribers og cleaned kontakter.

Segmentet til listevasken - altså det der gør, at du finder de inaktive kontakter - kan du, med små rettelser, også bruge igen.

Se videoen, hvor jeg viser dig hvordan.
Trine Tømmerås – Din tekniknørd

Trine her

Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik.
Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.
Kontakt mig her
Copyright © 2024 All Rights Reserved
crossmenu
Review Your Cart
0
Add Coupon Code
Subtotal