Sådan fjerner du inaktive læsere på dit audience i Mailchimp
Det er meget vigtigt, at du gør det med jævne mellemrum.
Det gør, at du får retvisende åbningsrater, klikrater, du kan mulig vis spare penge på dit Mailchimp-abonnement og du får højere 'karakterer' ude på serverne der modtager dine nyhedsbreve.
I den her video (den varer i små 6 min), kan du se hvordan:
I samme ombæring, viser jeg dig også hvordan du arkiverer kontakter der er unsubscribed og non-subscribed, og hvordan du permanent sletter cleaned kontakter.
Og hvorfor skal du gøre det?
Jo, du ser...
Subscribed kontakter, er dem du kan sende nyhedsbreve til, mens du ikke kan sende noget til non-subscribers og unsubscribers, men de tæller stadigvæk med, i det samlede antal kontakter, når du bliver faktureret for dit Mailchimp-abonnement.
Det gør cleaned kontakter dog ikke, men du kan jo ikke bruge dem til noget, så du kan lige så godt fjerne dem.
Det gør du, vha. noget så simpelt som et segment
Og når du har oprettet segmentet, kan du nemt gemme det, og bruge det hver gang du skal fjerne non-subscribers, unsubscribers og cleaned kontakter.
Segmentet til listevasken - altså det der gør, at du finder de inaktive kontakter - kan du, med små rettelser, også bruge igen.
Se videoen, hvor jeg viser dig hvordan.
Trine her
Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik.
Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.
Denne hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Vi går ud fra, at du er okay med dette, men du kan fravælge det, hvis du ønsker det. Læs mere
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af hjemmesider for at gøre brugerens oplevelse mere effektiv. Lovgivningen fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for driften af denne hjemmeside. For alle andre typer af cookies har vi brug for din tilladelse. Denne hjemmeside bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies placeres af tredjepartstjenester, der vises på vores sider.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside anvendelig ved at aktivere grundlæggende funktioner som sidenavigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere korrekt uden disse cookies.
Marketing cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websteder. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifulde for udgivere og tredjepartsannoncører.
Analytics cookies hjælper hjemmesideejere med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere information anonymt.
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde, hjemmesiden opfører sig eller ser ud på, som f.eks. dit foretrukne sprog eller den region, du befinder dig i.
Marketing Cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websites. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifuld for udgivere og tredjepartsannoncører.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner som side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.
Præferencecookies gør det muligt for et websted at huske oplysninger, der ændrer den måde, webstedet opfører sig eller ser ud på, såsom dit foretrukne sprog eller det område, du befinder dig i.