Du kan selvfølgelig indsamle leads (e-mailadresser), men du kan også øge dit salg, guide de besøgende til de produkter eller sider de skal se, og invitere dem til at kontakte dig for support, feedback, eller salgsopkald.
Og som noget nyt, kan du også oprette gamification-popups, der har høj konverteringsrate.
Mulighederne er uendelige. Du skal bare benytte dig af dem.
Sleeknote kan hjælpe dig med at få flere og ikke mindst rigtige tilmeldte på dit nyhedsbrev.
- For det kan være fuldstændig ligemeget hvor mange e-mailadresser du har på din liste, hvis de ikke er de rigtige.
Og med de rigtige mener jeg, dem der kan konverteres til at blive kunder, hvis de ikke allerede er kunder i din forretning, eller fastholde dem, hvis de allerede er kunder.
Det er vigtigt at have en velfungerende popup som gør, at den ikke generer de besøgende unødig, at den ikke gør dit website for langsomt, og at den er nem at lukke. Det tager Google nemlig også højde for, når dit website bliver tildelt en plads i søgeresultaterne.
Gratis kan være dyrt
Derfor kan gratis være dyrt.
Forstået på den måde, at rigtig mange ikke vil betale for en popup, når de nu kan få en der er gratis. Men hvis den gør, at Google rykker dig ned i søgeresultaterne, og at den ikke samler nok leads (e-mailadresser) ind, så er gratis dyrt.
Der kan være mange årsager til, at en popup ikke samler nok leads ind.
Nogle af dem kan være:
Hvis den ikke ser indbydende ud
Hvis der er alt for meget tekst
Hvis den ikke er brugervenlig (besværlig at udfylde og tilmelde, besværlig og lukke, mm.)
Hvis du ikke giver dem et rigtig godt incitament til at give deres e-mailadresse i bytte for din freebie
Og hvis du ovenikøbet betaler for trafik til dit website vha. annoncer på fx. Google, Facebook, Instagram, TikTok, etc., og IKKE får deres e-mailadresser inden de forlader dit website igen, så skal du betale HVER GANG du gerne vil have dem til, at gå ind på en specifik side på dit website. Det vil være nemmere at sende dem en e-mail, hvor du fortæller dem, hvorfor de skal gå ind på den side.
Giveaway-popups
En giveaway popup med en relevant (!) giveaway, der taler til dine potentielle kunder, kan give dig flere e-mailadresser på din liste.
Indsaml e-mailadresser i trin 1 og få flere oplysninger i trin 2.
Rabat-popups
Alle elsker at få rabat, og dine besøgende er ingen undtagelse. Tilbyd velkomstrabatter til nye besøgende, og gør dem til e-mail-abonnenter, der er klar til at handle hos dig.
Freebie-popups
Giv de besøgende et incitament til at bytte deres e-mailadresse for at få en freebie. Freebien kan være en gratis ressource der har en 'værdi' for de besøgende. Og når jeg skriver 'værdi', så mener jeg ikke nødvendigvis en økonomisk værdi.
Content upgrade
Ønsker du at give de besøgende på dit website content upgrade – altså mere information i form af fx. en pdf med en opskrift, huskeliste, eller anden information, så kan du med fordel bruge Sleeknote til formålet. Sleeknote står for tilmeldingen af den besøgende, så denne kommer ind i på din liste i fx. Mailchimp, som så sørger for, at læseren får den rigtige mail med filen du gerne vil give.
Start din gratis prøveperiode
Sleeknote er så large at de giver dig en prøveperiode på 14 dage, så du kan teste deres produkt og se hvad det kan. De hjælper dig endda i gang med din første popup, slide-in, eller hvad du nu ønsker at starte med.
Denne hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Vi går ud fra, at du er okay med dette, men du kan fravælge det, hvis du ønsker det. Læs mere
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af hjemmesider for at gøre brugerens oplevelse mere effektiv. Lovgivningen fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for driften af denne hjemmeside. For alle andre typer af cookies har vi brug for din tilladelse. Denne hjemmeside bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies placeres af tredjepartstjenester, der vises på vores sider.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside anvendelig ved at aktivere grundlæggende funktioner som sidenavigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere korrekt uden disse cookies.
Marketing cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websteder. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifulde for udgivere og tredjepartsannoncører.
Analytics cookies hjælper hjemmesideejere med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere information anonymt.
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde, hjemmesiden opfører sig eller ser ud på, som f.eks. dit foretrukne sprog eller den region, du befinder dig i.
Marketing Cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websites. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifuld for udgivere og tredjepartsannoncører.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner som side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.
Præferencecookies gør det muligt for et websted at huske oplysninger, der ændrer den måde, webstedet opfører sig eller ser ud på, såsom dit foretrukne sprog eller det område, du befinder dig i.