TrineToemmeraas.dk logo
E-mailmarkedsføring

Sådan kan du sælge mere, ved hjælp af ventelister

Audience
Har du produkter der er udsolgt, pladser der er revet væk eller har du lavet en landingsside på et produkt, som endnu ikke er kommet til salg?

Lad mig vise dig, hvordan du kan sælge mere, med det her (forholdsvis) simple hack.

Sådan sælger Christina fra Olisan.dk flere produkter

På webshoppen har hun den funktion, at kunderne kan skrive sig op, så de får besked når produkterne kommer på lager igen.

En udvidet udgave af den her funktion kan være, at de samtidig har mulighed for at tilmelde sig til nyhedsbrevet.

Det skal dog stå tydeligt, så kunderne ved, hvad de skriver sig op til.
Eksempel på Olisans venteliste

Har du solgt pladserne på dit kursus, foredrag eller [indsæt selv passende produkt eller ydelse]?

Det er jo ren luksus, at kunne melde, at der ikke er flere pladser tilbage på dit kursus, din workshop, foredrag eller lignende.

Det kan også være, at du kun har salget åbent i perioder.

Men det er ikke dermed sagt, at det går lige så tjept næste gang.

Min intention er ikke at male fanden på væggen, jeg er bare realistisk, og en doven hund. Kan jeg gøre det nemt for mig selv og mine kunder, så gør jeg gerne det.

Det kan du også, ved at lade dine kunder skrive sig op på en venteliste, så de kan være de første der får besked, når du åbner for tilmelding igen.

Tilføj en tilmeldingsboks i stedet for dine call to actions, hvor de tilmelder sig nyhedsbrevet, og hvor de samtidig får et tag i Mailchimp, så du kan sende et nyhedsbrev til dem der er på ventelisten først.

Her kan du se en skrabet udgave af et eksempel. But you get the point.
Eksempel på venteliste

Har du et nyt produkt / ydelse i støbeskeen, som endnu ikke er klar til salg?

Det er en rigtig god idé at lave landingssiden til dit nye produkt eller din nye ydelse i god tid, inden du åbner for salget.

Hvorfor?

Din SEO. Bl.a.

Så har Google tid til at 'kigge på indholdet' og du er allerede foran med det arbejde.

Her vil jeg gøre det samme som foregående eksempel:

Lad dem skrive sig op til venteliste og giv dem samtidig et tag i Mailchimp, så du kan sende nyhedsbrev til dem først, når du åbner for salget.

Overskriften på den tilmeldingsformular kan evt. være:

"Vær en af de første der får besked, når salget åbner"

Benytter du et af ovenstående eksempler, kan det jo tænkes, at du sælger mere og at du skal bruge mindre krudt og penge på din markedsføring i 2024.
Trine Tømmerås - Din teknikekspert

Trine her

Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik.
Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.
magnifiercrossmenuarrow-right