Lidt om stjerne-ratings på dine læsere i MailChimp

Jeg har valgt at styre udenom den dybdegående forkromede forklaring, og give dig noget, du rent faktisk kan bruge.

I MailChimp er det sådan, at dine læsere får stjerner på baggrund af deres aktivitet på dine kampagner og splittests. 

(NB. det gælder ikke autorespondere, annoncer og/eller landingssider).

Du kan (ultra nemt) segmentere dem på baggrund af deres engagement, som vist på nedenstående billede.

Hvad I fx kan bruge det til?

– Belønne engagerede læsere
– Aktivere inaktive læsere
– Fjerne inaktive læsere

Øvelse: I kan med fordel gå ind på jeres liste og lave 4 nye segmenter.

– Nye læsere
– Sjældent aktive
– Aktive nogle gange
– VIP, altså de mest aktive læsere.

Hvorfor dette råd?

Fordi, det er meget mere enkelt at arbejde med for jer end at bruge tonsvis af timer på at analysere stjerner. Det her giver jer det samme – men er blot mere enkelt. 

Keep it simple ⭐️⭐️