TrineToemmeraas.dk logo

Mailchimp

Mailchimp lancerer audience dashboard

Du har måske set det.

Din(e) liste(r) er 'væk', og hedder nu 'audience'.

Ingen grund til panik.

Mailchimp har bare omdøbt listerne til 'audience' og givet dig et bedre overblik og færre klik rundt i maskinrummet.

Det ser lidt anderledes ud når du logger ind, men du kan stadigvæk bruge Mailchimp som du plejer.

Du har samtidig fået flere funktioner, som (højst sandsynlig) vil spare dig tid, færre klik og de har givet dig et bedre overblik, så det er nemmere for dig at se, hvad virker og hvad virker ikke, når du sender nyhedsbreve.

De detaljer dit Mailchimp dashboard giver dig, er detaljer om dine læsere; vækst, hvor de geografisk kommer fra (det tal kan dog være ret misvisende - jeg anbefaler at bruge Google Analytics i stedet for), hvor de har signet op og engagement.

Alle links på dashboardet er klikbare, sådan at du hurtigt kan fordybe dig i de tilgængelige data eller fx sende en segmenteret mail til udvalgte læsere.
Har du ikke styr på detaljerne inden du indgår en aftale, kan det komme til at koste dig dyrt.

Nej, det her, er ingen skræmmekampagne. Jeg har set det ske, op til flere gange.

Har du endnu ikke set ændringerne, kan du se dem her.

Mailchimp audience dashboard

Mailchimp er på vej til at blive en all-in-one marketing-platform

Mailchimp startet ud med at være en e-mailmarketing software, men er nu ved at blive til en all-in-one marketing-platform. Det vil sige, at du vil kunne styre flere og flere ting af din markedsføring fra Mailchimps dashboard.

Fordelen ved det er, at du nemt kan kombinere kampagner på forskellige platforme, sammenligne resultaterne og justere ved behov.

Det hele fra Mailchimp.
Trine Tømmerås - Din teknikekspert

Trine her

Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik.
Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.
magnifiercrossmenuarrow-right