MailChimp lancerer audience dashboard

Du har måske set det.

 

Din(e) liste(r) er ‘væk’, og hedder nu ‘audience’.

Ingen grund til panik.

MailChimp har bare omdøbt listerne til ‘audience’ og givet dig et bedre overblik og færre klik rundt i maskinrummet.

Det ser lidt anderledes ud når du logger ind, men du kan stadigvæk bruge MailChimp som du plejer.

Du har samtidig fået flere funktioner, som (højst sandsynlig) vil spare dig tid, give dig et bedre overblik, færre klik og de har givet dig et bedre overblik, så det er nemmere for dig at se, hvad virker og hvad virker ikke, når du sender nyhedsbreve.

De detaljer dit MailChimp dashboard giver dig, er detaljer om dine læsere; vækst, hvor de geografisk kommer fra (det tal kan dog være ret misvisende – jeg anbefaler at bruge Google Analytics i stedet for), hvor de har signet op og engagement.

Alle links på dashboardet er klikbare, sådan at du hurtigt kan fordybe dig i de tilgængelige data eller fx sende en segmenteret mail til udvalgte læsere.

Mailchimp er på vej til at blive en all-in-one marketing platform

Derfor giver de dig nu et helhedsindtryk, så du får et mere komplet billede af dine læsere – nu audience, som helhed.

Det betyder, at du nemmere og hurtigere kan handle på de informationer du har til rådighed, som giver dig en bedre mulighed for at bygge en ‘relation’ med dine læsere = større salg.

Har du endnu ikke set ændringerne, kan du se dem her. ↓


MailChimp Audience

Har du brug for mere af den her slags, så har jeg flere muligheder til dig:

  • Do it your self: Forskellige kurser på forskellige niveauer
    Find kurserne her >>
  • Do it with you: Du kan booke mig til 1:1 sessions (minimum 3 timer – begrænset med pladser)
    Book her >>
  • Do it for you: Du overlader det til mig, at sætte dine nyhedsbreve op (du skal dog selv skrive dem)
    Find pakkerne her >>