Mailchimp automation

Når du opretter en automation i Mailchimp, kan du tjene penge på, et arbejde du har udført en gang.

Automation, autoresponder, customer journey

Kært barn, har mange navne.

Når du opretter en automation, er det en serie med e-mails der bliver sendt til de rigtige folk, på de rigtige tidspunkter, og det sker, selvom du har udført arbejdet en gang.

Og sætter du op integrationen mellem Google Analytics og Mailchimp, kan du målrette mod folk baseret på deres adfærd, præferencer og tidligere salg.

Derefter kan du tilpasse hver kundes oplevelse og øge relevansen af dine automatiserede kampagner.
Automation eller customer journey
© Mailchimp

Fordele ved automatisering af din e-mailmarkedsføring

Personalisering
Som jeg lige har nævnt, kan du tilpasse hver kundes oplevelse og øge relevansen. Det kaldes personalisering af din e-mailmarkedsføring. 

Ved at automatisere personaliserede e-mails, vil du kunne bygge en endnu bedre relation mellem dine kunder og din virksomhed.
Du frigiver tid
Ved at automatisere dele af din e-mailmarkedsføring, vil du frigive noget tid, så du/dine medarbejdere får frigivet tid, som kan bruges til at fokusere på andre vigtige opgaver.

Bundlinjen: Med automatisering gøres mere - og den ekstra produktivitet er af højere værdi.
Du kan nemmere fastholde dine kunder
Det er meget nemmere og mere omkostningseffektivt at sælge til en eksisterende kunde end at konvertere en ny. 
Med en autoresponder, kan du holde kontakten til dine kunder bedre end nogensinde. Planlæg dine e-masil, så der ikke går for længe uden at dine kunder hører fra dig.
Øg dit salg med en velkomstserie
Når en person tilmelder sig dit nyhedsbrev, er det en god idé at der bliver sendt en serie med e-mails, der hjælpe med at omdanne nye kundeemner til kunder, uden en ekstra indsats.
  • 74% af folk der tilmelder sig et nyhedsbrev, forventer at modtage en velkomstmail
  • Velkomstmails får 4 gange flere åbninger og 5 gange flere klik end standard nyhedsbreve
  • De genererer så meget som 320% mere indkomst pr. e-mail end andre nyhedsbreve
Konverter flere kunder med en 'forladt kurv'-automation
Ca. 70% af handlende på nettet, forlader deres virtuelle indkøbsvogne af mange årsager, herunder høje forsendelsesomkostninger, at skulle registrere sig for at få en konto eller bekymre sig om webstedets sikkerhed.

Det tager kun 1 klik at tilføje en vare til din kurv, men det tager flere trin at følge op. Cirka 70% af de handlende forlader deres indkøbsvogne af mange årsager, herunder høje forsendelsesomkostninger, at skulle registrere sig for en konto eller bekymre sig om webstedets sikkerhed
Automation eller customer journey
© Mailchimp
Sig tillykke med dagen til dine kunder
Få dine kunder til at føle sig specielle ved at sende dem en hilsen og måske endda en rabatkode, en lille gave, hvis de kigger forbi butikken eller bestiller på nettet, eller noget helt tredje.
Sig tillykke med dagen med en automatisk mail
© Mailchimp
Automations / autorespondere / customer journeys kan rigtig meget
Som du nok har regnet ud, kan autorespondere rigtig meget (mere end det jeg lige har nævnt) og kan spare dig for rigtig meget tid.

Du skal selvfølgelig sætte det op og skrive de her mails, men når du så har gjort det, kan de her automations gøre jobbet for dig hver dag, ved automatisk at sende de helt rigtige mails ud til de rigtige kunder.
Det er ikke svært at automatisere e-mails
Jeg kan tage dig igennem trin for trin, hvor jeg viser dig hvad du skal gøre, hvordan og hvorfor.
Se med her:
Pil ned
Lær (bl.a.) at automatisere din e-mailmarkedsføring
Vil du lære at automatisere din e-mailmarkedsføring, segmentere, bruge grupper og tags, automatisere dit audience, tage backup, undgå at blive hacket, og meget mere, så er Mailchimp Plus lige noget for dig.

Mailchimp Plus er en (videregående) trin for trin guide til dig, der gerne vil have det maksimale ud af din e-mailmarkedsføring, uden at bruge uanede mængder af tid og penge.
det er lige noget for mig

magnifiercrossmenu