... men en slatten åbningsrate kan være en god indikator, sammen med folk der siger de ikke får de nyhedsbreve du sender.
Men hvad kan du gøre ved det?
Du kender (højst sandsylig) godt de mest gængse ting:
Køb ikke e-mailadresser
Brug double opt-in
Sæt forventningerne, så dit audience ved hvad de kan forvente fra dig – og hold dig til emnet
Send jævnligt nyhedsbreve til dit audience (Gisp! Der er jeg selv skyldig.)
Fjern inaktive læsere på din liste
Send ikke dine nyhedsbreve fra Gmail, Hotmail, Outlook, etc.
Og meget mere
Du kan også:
Splitteste når du sender nyhedsbreve, så du ved hvad der virker og hvad der ikke virker for dit audience. Du kan splitteste på afsendernavnet, emnelinjen, afsendelsestidspunktet og indholdet i din e-mail.
Men der er også noget du kan sætte op på dit webhotel (DNS-hotel):
DKIM
SPF
DMARC
(Har du været Mailchimp-kunde længe så benytter du sikkert deres DKIM 1. Den skal du ændre til DKIM 2 og 3 da de fordrer større leveringsrate.)
Det er forskellige måder at authenticate dit domæne, så serverne der modtager dine nyhedsbreve, ikke tror, at det er spam.
(Har du dit domæne hosted via mig, skal jeg nok gøre det for dig, med mindre det allerede er sat op.)
Det er ikke de eneste parametre de tjekker, men har du styr på ovenstående, er chancen for at lande i spam mindre.
Søg på det, der hvor du har dit domæne hostet, så har de helt sikkert vejledninger om, hvordan du sætter det op.
Det er ret vigtigt, at du får det gjort, med mindre du allerede har styr på det. Og et tillæg hertil er, at det også er vigtigt at det er sat korrekt op.
Denne hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Vi går ud fra, at du er okay med dette, men du kan fravælge det, hvis du ønsker det. Læs mere
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af hjemmesider for at gøre brugerens oplevelse mere effektiv. Lovgivningen fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for driften af denne hjemmeside. For alle andre typer af cookies har vi brug for din tilladelse. Denne hjemmeside bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies placeres af tredjepartstjenester, der vises på vores sider.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside anvendelig ved at aktivere grundlæggende funktioner som sidenavigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere korrekt uden disse cookies.
Marketing cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websteder. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifulde for udgivere og tredjepartsannoncører.
Analytics cookies hjælper hjemmesideejere med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere information anonymt.
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde, hjemmesiden opfører sig eller ser ud på, som f.eks. dit foretrukne sprog eller den region, du befinder dig i.
Marketing Cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websites. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifuld for udgivere og tredjepartsannoncører.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner som side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.
Præferencecookies gør det muligt for et websted at huske oplysninger, der ændrer den måde, webstedet opfører sig eller ser ud på, såsom dit foretrukne sprog eller det område, du befinder dig i.