Trine Tømmerås logo

Lander dine nyhedsbreve i spam?

Dr. House oops
Det ved du måske ikke om de gør ...

... men en slatten åbningsrate kan være en god indikator, sammen med folk der siger de ikke får de nyhedsbreve du sender.

Men hvad kan du gøre ved det?

Du kender (højst sandsylig) godt de mest gængse ting:

Køb ikke e-mailadresser
Brug double opt-in
Sæt forventningerne, så dit audience ved hvad de kan forvente fra dig – og hold dig til emnet
Send jævnligt nyhedsbreve til dit audience (Gisp! Der er jeg selv skyldig.)
Fjern inaktive læsere på din liste
Send ikke dine nyhedsbreve fra gmail, hotmail, outlook, etc

Du kan også:

Splitteste når du sender nyhedsbreve, så du ved hvad der virker og hvad der ikke virker for dit audience. Du kan splitteste på afsendernavnet, emnelinjen, afsendelsestidspunktet og indholdet i din e-mail.

A/B splittest i Mailchimp

Men der er også noget du kan sætte op på dit webhotel (DNS-hotel):

DKIM
SPF
DMARC
(Har du været Mailchimp-kunde længe så benytter du sikkert deres DKIM 1. Den skal du ændre til DKIM 2 og 3 da de fordrer større leveringsrate.)



Det er forskellige måder at authenticate dit domæne, så serverne der modtager dine nyhedsbreve, ikke tror, at det er spam.


(Har du dit domæne hosted via mig, skal jeg nok gøre det for dig, med mindre det allerede er sat op.)


Det er ikke de eneste parametre de tjekker, men har du styr på ovenstående, er chancen for at lande i spam mindre.


Søg på det, der hvor du har dit domæne hostet, så har de helt sikkert vejledninger om, hvordan du sætter det op.

Det er ret vigtigt, at du får det gjort, med mindre du allerede har styr på det.

 Og et tillæg hertil er, at det også er vigtigt at det er sat korrekt op.

Forkert opsætning er værre end ingen opsætning

Klik her og få dit domæne hostet via mig, så hjælper jeg dig med opsætningen.
crossmenu