Undgå at dine læsere går glip af dine (brand gode) e-mails

Kender du den her funktion?

Gensend din sidste e-mail
Du har måske allerede set den.
Det er super nemt at gøre det via Mailchimps app.
Men nu har Mailchimp også gjort det endnu nemmere at gøre det via browseren på din computer.
Hvad jeg snakker om?
At gensende e-mails.

Hvorfor gensende en e-mail?

Duh!
De skal jo ikke gå glip af dine (brand gode) e-mails. Vel?
Bortset fra det, her er flere årsager:
  • Du kan sende en reminder, hvis du mangler svar
  • Du har måske lavet en fejl (det kan jo ske for os alle)
  • Du kan sende til dem der ikke har åbnet den sidste e-mail du har sendt til dem
Er det en god idé at gensende en e-mail?
Det korte svar er, ja.
– Hvis der er et godt formål med det.
Hvis vi tager udgangspunkt i, at gensende til dem der ikke har åbnet, skal du nu igennem ganske få klik.
Efter du har sendt en e-mail – lad os sige 2 dage efter, logger du ind på din Mailchimp-konto og får (højst sandsynlig) vist nedenstående billede.
Mailchimp hjælper dig med at gensende din e-mails
Klik på ‘Resend Your Latest Email’ og Mailchimp guider dig videre til et billede du (højst sandsynlig) kender.
Mailchimp har nu oprettet en e-mail som du kan gensende
Mailchimp har nu lavet en kopi af din e-mail og indsat [Re-sent], så du ved, at det er en e-mail du re-sender, når du kigger under ‘Campaigns’.
Her kan du redigere i segmentet som Mailchimp har oprettet til dig
Når du klikker på ‘Edit Recipients’, har Mailchimp også gjort segmentet klar til dig.
– Gensendelsen skal sendes på baggrund af kampagne-aktivitet på den sidste e-mail du har sendt til din liste
– Og den skal sendes til dem der IKKE har åbnet den sidste e-mail
Der er dog et par ting du skal være opmærksom på:
Det er en rigtig god idé at ændre emnelinjen.
Den første e-mail du har sendt, åbnet de ikke, så giv dem et andet incitament til at åbne e-mail nr. 2.
Det er ikke altid Mailchimp får alle oplysninger.
Af forskellige årsager (som jeg ikke vil trætte dig med), er det ikke altid Mailchimp får ’tilbagemelding’ om, at din e-mail er åbnet, så det er en rigtig god idé at ændre lidt i din e-mail, inden du sender den afsted.
Du kan skrive noget á la:
“Mit e-mailprogram fortæller mig, at du ikke har åbnet den sidste e-mail jeg sendte. Det kan selvfølgelig være en fejl. Osv…”

Er der en anden årsag til, at du vil gensende en e-mail?

Så kan du selvfølgelig ændre i segmentet som Mailchimp foreslår.
– Og resten af din e-mail.
Det vigtigste er, at du ved hvordan du gensender og, at du ikke holder dig tilbage, når der er et godt formål med, at gensende en e-mail til dine læsere.
(Det skal selvfølgelig ikke overdrives.)
Det er nu blevet mere overskueligt.
Og Mailchimp hjælper dig på vej.

Gensender du indimellem dine e-mails?

Fortæl gerne hvilke e-mails du gensender eller hvorfor du ikke gør det
Scroll til toppen