Undgå at dine læsere går glip af dine (brand gode) e-mails
Kender du den her funktion?
Du har måske allerede set den.
Det er super nemt at gøre det via Mailchimps app.
Men nu har Mailchimp også gjort det endnu nemmere at gøre det via browseren på din computer.
Hvad jeg snakker om?
At gensende e-mails.
This is a block of text. Double-click this text to edit it.
This is a block of text. Double-click this text to edit it.
Hvorfor gensende en mail?
Duh!
De skal jo ikke gå glip af dine (brand gode) e-mails. Vel?
Bortset fra det, her er flere årsager:
Er det en god idé at gensende en e-mail?
Det korte svar er, ja.
– Hvis der er et godt formål med det.
Hvis vi tager udgangspunkt i, at gensende til dem der ikke har åbnet, skal du nu igennem ganske få klik.
Efter du har sendt en e-mail – lad os sige 2 dage efter, logger du ind på din Mailchimp-konto og får (højst sandsynlig) vist nedenstående billede.
Klik på 'Resend Your Latest Email' og Mailchimp guider dig videre til et billede du (højst sandsynlig) kender.
Mailchimp har nu lavet en kopi af din e-mail og indsat [Re-sent], så du ved, at det er en e-mail du re-sender, når du kigger under 'Campaigns'.
Når du klikker på 'Edit Recipients', har Mailchimp også gjort segmentet klar til dig.
– Gensendelsen skal sendes på baggrund af kampagne-aktivitet på den sidste e-mail du har sendt til din liste – Og den skal sendes til dem der IKKE har åbnet den sidste e-mail
Der er dog et par ting du skal være opmærksom på:
Det er en rigtig god idé at ændre emnelinjen.
Den første e-mail du har sendt, åbnet de ikke, så giv dem et andet incitament til at åbne e-mail nr. 2.
Det er ikke altid Mailchimp får alle oplysninger.
Af forskellige årsager (som jeg ikke vil trætte dig med), er det ikke altid Mailchimp får 'tilbagemelding' om, at din e-mail er åbnet, så det er en rigtig god idé at ændre lidt i din e-mail, inden du sender den afsted.
Du kan skrive noget á la: "Mit e-mailprogram fortæller mig, at du ikke har åbnet den sidste e-mail jeg sendte. Det kan selvfølgelig være en fejl, osv..."
Så kan du selvfølgelig ændre i segmentet som Mailchimp foreslår. – Og resten af din e-mail.
Det vigtigste er, at du ved hvordan du gensender og, at du ikke holder dig tilbage, når der er et godt formål med, at gensende en e-mail til dine læsere. (Det skal selvfølgelig ikke overdrives.)
Det er nu blevet mere overskueligt.
Og Mailchimp hjælper dig på vej.
Trine her
Ved at klikke på nedenstående knap, kan du få min hjælp til Mailchimp, Simplero, WordPress, hosting eller anden teknik.
Du kan også finde mine onlinekurser og workshops oppe i menuen under 'Kurser'.
Denne hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Vi går ud fra, at du er okay med dette, men du kan fravælge det, hvis du ønsker det. Læs mere
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af hjemmesider for at gøre brugerens oplevelse mere effektiv. Lovgivningen fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for driften af denne hjemmeside. For alle andre typer af cookies har vi brug for din tilladelse. Denne hjemmeside bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies placeres af tredjepartstjenester, der vises på vores sider.
Nødvendige cookies hjælper med at gøre en hjemmeside brugbar ved at aktivere grundlæggende funktioner som side-navigation og adgang til sikre områder af hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies.
Marketing cookies bruges til at spore besøgende på tværs af websteder. Hensigten er at vise annoncer, der er relevante og engagerende for den enkelte bruger og dermed mere værdifulde for udgivere og tredjepartsannoncører.
Analytics cookies hjælper hjemmesideejere med at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere information anonymt.
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde, hjemmesiden opfører sig eller ser ud på, som f.eks. dit foretrukne sprog eller den region, du befinder dig i.